Donatie Het Kopland Hoendiephuis

Stichting STAR heeft een bedrag van €4871 gedoneerd aan Het Kopland Hoendiephuis!

In het Hoendiephuis van Het Kopland wonen 18 jongeren tussen de 18 en 27 jaar die geen thuis hebben. Vaak hebben zij uiteenlopende problemen die gepaard gaan met schulden. Dit staat bouwen aan hun toekomst in de weg. Het Kopland biedt deze jongeren een veilige woonplek en begeleiding. Zij leren vaardigheden op uiteenlopende gebieden om zodra het kan, (weer) zelfstandig te kunnen leven en wonen.

Met deze donatie kunnen de jongeren kale wanden van het huis pimpen, planten kopen voor in een groene stilteruimte en een sportomgeving creëren. Een balletje trappen, een potje volleybal, het lezen van een boek. Kleine dingen die bijdragen aan een huiselijke sfeer en informele contacten. De sportattributen ontbreken… maar door deze donatie kan dit gerealiseerd worden! In deze tijd is men juist veel aan huis gebonden, waardoor zij ontzettend blij zijn met deze donatie!