Subcommissies

Stichting STAR heeft drie subcommissies onder zich die het bestuur ondersteunen met haar activiteiten.

De Cosmo organiseert de jaarlijkse rozenactie rond Valentijnsdag. Tijdens de rozenactie kunnen leden rozen kopen bij de Cosmo en deze laten bezorgen bij hun geliefde. De opbrengst van deze actie gaat naar het goede doel van Stichting STAR. Verder organiseren zij ook het daklozendiner. Dit diner vindt plaats op het dakterras of op de borrelruimte waar daklozen in Groningen en omgeving gratis mogen dineren op kosten van Stichting STAR. Daarnaast mag de Cosmo naar eigen invulling een activiteit bedenken. Ze zijn geheel vrij in hoe ze deze dag willen invullen.

Onze tweede subcommissie is de Kidsco. Zij zullen een activiteit voor de doelgroep jongeren/jeugd gaan organiseren. Dit zal een hele dag ergens in Groningen plaatsvinden waar iedereen natuurlijk welkom is. Daarnaast zal de Kidsco in samenwerking met het bestuur een “spetterdag” organiseren voor kinderen van IMC Weekendschool, waar ze kennis kunnen maken met allerlei verschillende watersporten.

Daarnaast is er de Ouderenco die zich zal bezighouden met het organiseren van een onvergetelijke dag voor een groep ouderen. De ouderencommissie is geheel vrij hoe ze deze dag vorm wil geven en heeft de mogelijkheid tot het organiseren van meerdere activiteiten met betrekking tot ouderen. Ook organiseert de ouderencommissie in samenwerking met Coehnijn het evenement “painting with the STARs”, waarbij ouderen uit Groningen kunnen meedoen aan een schilderactiviteit.