Vrijwilligerswerk

Wil jij je ook inzetten namens Stichting STAR en zo een goede bijdrage leveren aan mensen die de hulp goed kunnen gebruiken in Groningen en ommeland? Lees hier dan wat je zoal zou kunnen doen en geef je snel op!

Stichting STAR is een duurzame samenwerking aangegaan met Humanitas! Humanitas is een landelijke vrijwilligersorganisatie. De vrijwilligers helpen mensen om op eigen kracht iets aan hun situatie te veranderen. Hieronder hebben wij kort voor je opgesomd wat voor vrijwilligerswerk je bij Humanitas kunt uitoefenen. Ben je geïnteresseerd? Neem dan vooral contact met ze op via onderstaande emailadressen, of door een e-mail te sturen naar star@albertus.nl!

Jeugd

Kinderen en jongeren kunnen om wat voor reden ook extra ondersteuning gebruiken. Bijvoorbeeld vanwege armoede, een beperking of problematiek van ouders. Lijkt het jou leuk om op pad te gaan met een kind of jongere, een steentje bij te dragen aan zijn/haar ontwikkeling en zelf ook een leuke en leerzame ervaring te hebben? Neem dan contact op met Yvonne de Vries  (y.devries@humanitas.nl / 06-51421506)

Vluchtelingen

Lijkt het je leuk om een vluchtelingen te helpen met zijn taal, toekomst of met wonen in Groningen? Neem dan contact op met Nils Kemper (n.kemper@humanitas / 06-22641765)

Maatjes

Heb jij tijd om een stadjer op te laten bloeien door jouw aandacht en ondersteuning in een van onze maatjesprojecten? Neem dan contact op met Jacquelien Hartholt van Humanitas Maatjesprojecten. (j.hartholt@humanitas.nl)

Mantelzorg

“Iemand in mijn naaste omgeving vraagt veel aandacht en zorg. Dat vind ik soms best zwaar. Heb jij een luisterend oor voor mij?” Neem dan contact op Maaike Louwsma (M.Louwsma@humanitas.nl / 06-51271088)

Vrijwilligerswerk:
Wil jij je inzetten voor Groningen en omgeving? Dan is dit je kans! Stichting STAR biedt jou de mogelijk om voor een langere tijd vrijwilligerswerk te verrichten in de stad. Hierbij moet je onder andere denken aan organisaties als het Rode Kruis, Humanitas en de IMC Weekendschool. Bovendien staat het erg goed op je CV en krijg je er heel veel waardering voor terug!

Vrijwilligerswerk

Maatschappelijke heldentaak:
Een maatschappelijke heldentaak is de kans om je steentje bij te dragen aan de maatschappij. Vorig jaar hebben helden vrijwilligerswerk in een bejaardentehuis verricht, denk hierbij aan een potje klaverjassen of een wandeling maken. Dit jaar gaan onze eerstejaars een dag helpen bij de inzamelingsactie van de Voedselbank in de supermarkten! Stichting STAR is ook een duurzame samenwerking aangegaan met de Voedselbank Groningen en is van plan om de Voedselbank elk jaar te ondersteunen bij de inzamelingsactie d.m.v. onze eerstejaars van Albertus.

Maatschappelijke Heldentaken (sjaarzen)