Studentendag Jeugdsportcommissie

De Jeugdsportcommissie heeft een paar weken geleden een project gestart met Stichting Move. Met dit project gaat groep 8 van ODBS Karrepad samen met onze commissie een lunch-/ spelletjesmiddag organiseren voor bejaarden uit de buurt van de school.

Bij dit project hoort ook een dag waarin de scholieren een middagje in het leven van de studenten meemaken. Met dit uitje zijn ze samen met 25 scholieren naar een studentenhuis gegaan. Hier hebben ze eerst geluncht, waarna ze een rondleiding door het huis kregen. Ook hebben ze een mini-college gekregen over het leven als student. De scholieren konden vervolgens vragen stellen over onderwerpen als studeren, maar bijvoorbeeld ook over studentenverenigingen als Albertus Magnus. De scholieren vonden het een erg geslaagde dag!